Pressotherapie of lymfedrainage

Pressotherapie is een pneumatische compressie- behandeling, een computergestuurde luchtdrukmassage van armen, benen en buik. U ligt in een pak die onderverdeeld is in verschillende segmenten. Deze segmenten zijn met slangetjes verbonden aan een computer, hierdoor kunnen ze afzonderlijk aangesproken worden. Vervolgens wordt er lucht in de verschillende segmenten geblazen waardoor de verschillende lichaamszones om beurt behandeld worden. Zo lijkt het of er een vloeiende beweging ontstaat van aan de voet tot aan de buik en armen. Het luchtdrukvolume van iedere cel is aangepast aan de morfologie van het lichaamsdeel.
Het is een vorm van Lymfedrainage en een hele rustige, zachte massagetechniek die bedoeld is voor revalidatie en behandeling van diverse aandoeningen. De behandeling is aangenaam en pijnloos.

Geschikt in de volgende gevallen:

• Cellulitis preventie en zachte cellulitis, vermindering van de “sinaasappelhuid”
  • Verminderen taille, dijen, buik, armen,  zadeltassen
  • Grote verbetering in vermoeide benen, vochtretentie en slapheid
  • Spataderen
  • Preventie van spataderen onder medisch toezicht.
  • Verbetering van terugkerende circulatie van lymfe en veneuze insufficiëntie, oedeem
  • Gevoelloosheid in handen en voeten, behandeling vermoeide of verzwakte gebieden

Contra-indicaties zijn verschillend en kunnen leiden tot verwarring.
Je moet voorzichtig zijn met de lymfedrainage therapie in de volgende gevallen:

• Koortsachtigheid
  • Kanker
  • Pacemakers
  • Hypertensie
  • Zweren, elke vorm van huidinfectie,       psoriasis, dermatitis, enz.
  • Bloedstollingproblemen: hemofilie, trombose van de bloedvaten

Prijs per sessie: €35